sunnuntai 17. maaliskuuta 2013

Tapaus Heidi Hautala ja kognitiivinen dissonanssi

Oletteko kuulleet, että Heidi Hautala on teettänyt pimeää työtä? Nii-i! Ministeri, ja vielä mukana harmaan talouden ministerityöryhmässä! Tämä on kyllä erittäin vakava ja valitettava asia. Jos poliitikko jää tällä tavoin kiinni laiminlyönnistä, niin kyllä hänen täytyy tehdä asiasta omat johtopäätöksensä, eihän hän voi mitenkään enää toimia luottamusasemassa. Hänen olisi nyt parasta kantaa vastuunsa ja erota, onhan se kerrassaan sietämätöntä että ministeri itse jää kiinni siitä, mitä saarnaa. Ruotsissakin eroavat, vähemmästäkin. Ja selitteleekin vielä, sehän vain pahentaa tilannetta. Häpeällistä. Johan tässä on koko poliittisen järjestelmän uskottavuus uhattuna. Nopeasti nyt eroamaan, vai pitäisikö erottaa, ai hyvä, ymmärsi hän sentään itse erota siitä työryhmästä, mahtaakohan ministerinäkään enää voida jatkaa kun hänhän on koko ajan vaatinut muita kantamaan moraalisen vastuunsa, ei ole Heidillä varaa puhua moraalisesta vastuusta tämän jälkeen... Ai anteeksipyyntö, no se nyt ei mihinkään riitä. Tiukka linja vaan.

Voi ei, nyt ne tulee kysymään, olenko mä teettänyt pimeää työtä! Mitämäsanon... Niin no joo, älä nyt kerro kellekään, mut olihan mulla se yks kerta silloin kun piti keittiö uusia, ja serkun mies oli just työttömänä, sehän on niitä remppahommia paljon tehnyt, niin sovittiin että tekee mullekin. En mä kehdannu mistään kuiteista puhua, se on mun kaveri, sehän olis loukkaantunut. Nomutta sehän on aivan eri asia, Jaskalla oli tiukka paikka, vaimokin samaan aikaan lähti, pitäähän kaveria jeesata! Enkä mä edes tiedä mitä kaikkia maksuja olis pitänyt hoitaa, se on niin karsee viidakko, mulla oli silloin älyttömät paineet niiden budjettineuvottelujen kanssa enkä millään olis ehtinyt ottaa selvää mistään maksuista! Enkä oo missään harmaan talouden ryhmässä! Siis hirvee tilannehan se oli, mulla oli keittiö ku pommin jäljiltä, en mä voinu alkaa odottaa että joku firma sen tulis tekemään! Mun aika on kuule aivan liian tärkeetä jotta ehtisin viikkokausia odottaa jotain keittiöremppaa. Ja siitähän on vuosia aikaa! Jaska sai töitä ihan pian sen mun rempan jälkeen ja nykyään tekee kaikki duunit kuitilla, mitä nyt yhdestä pikkujutusta kun sen jälkeen on kaikki hoidettu kunnolla. Aika törkeetä että tulet edes kyselemään, epäiletsä siis mua jostain? Keskittyisit oikeiden rikollisten jahtaamiseen, ajattele että just nyt tuolla jossain hakataan ja raiskataan lapsia, mieti vähän mikä on oikeesti tärkeetä!

No nyt mä keksin. En kommentoi, niin mä sanon niille kun ne kysyy.






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti